Fear Street - tko će posebno uživati u ovoj trilogiji?

Ambiciozan projekt mlade redateljice Leigh Janiak prošao je trnovit put od začeća do same realizacije. Naime, ideja o ekranizaciji popularnih knjiga autora R. L. Stinea razvijala se još od 1997. godine, no tek 2015. godine dogovoreno je snimanje s 20th Century Studios (tada 20th Century Fox) i produkcijskom kućom Chernin Entertainment. Iako prvotno nije zamišljen kao trilogija, u srpnju 2017. godine najavljeno je snimanje triju filmova pod redateljskom palicom Leigh Janiak te su sva tri filma snimljena u rekordnih 106 dana u razdoblju od ožujka do rujna 2019. godine. Prvi film trebao je biti prikazan u kinima u lipnju 2020. godine, međutim zbog pandemije virusa COVID-19 prikazivanje je odgođeno, a u kolovozu iste godine Netflix je otkupio distribucijska prava te je najavljeno kako će se cijela trilogija prikazivati isključivo na Netflixu. Netflix je izbacio službeni trailer za dugo iščekivanu trilogiju u svibnju 2021. godine, a najavljeno je bilo i kako će se sva tri filma prikazati na ljeto u razdoblju od tri tjedna.

Prvi film Fear Street Part One: 1994, premijerno je prikazan 2. srpnja, tjedan dana kasnije (9. srpnja) Fear Street Part Two: 1978, a posljednji film trilogije pod nazivom Fear Street Part Three: 1666 prikazan je 16. srpnja.

marca.com

Fear Street trilogiju najsažetije bi se moglo opisati kao hommage slasher filmove 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća, a sva tri filma obiluju referencama iz pop kulture tog razdoblja. Radnja svih filmova prati skupinu tinejdžera koji pokušavaju opstati u gradiću Shadyside, najpoznatijem po velikom broju serijskih ubojstava koja se odvijaju stoljećima, a u fokusu priče zabranjena je romansa između srednjoškolki Deene i Samanthe te rivalstvo između siromašnog Shadysidea i elitnog Sunnyvalea. Gradić Shadyside obavijen je sjenom prokletstva uslijed kojeg se događaju masovna ubojstva, a među mještanima kruži urbana legenda po kojoj je prije nekoliko stoljeća vještica Sarah Fier netom prije pogubljenja bacila kletvu na stanovnike tog grada.

U uvodnih desetak minuta prvog dijela (Fear Street Part One: 1994) vidljiva je inspiracija kultnim filmom Scream Wesa Cravena (mladu djevojku progoni maskirani ubojica koji nevjerojatno podsjeća na Ghostface iz filma Scream), a ostali maskirani ubojice koji se pojavljuju u drugom i trećem dijelu trilogije nadahnuti su također kultnim favoritima publike,  Jasonom iz Friday the 13th te Michaelom Myersom iz hita Halloween. U nekoliko navrata u drugom filmu (Fear Street Part Two: 1978) likovi se tijekom dijaloga dotiču i Carrie te Stephena Kinga, a glavno poprište ubojstava kamp Nightwing podsjeća na kamp Crystal Lake iz filma Friday the 13th. U posljednjem dijelu trilogije (Fear Street Part Three: 1666) vidljiv je utjecaj horor drama poput The Crucible i The Witch.

imdb.com

Iako se radnja svakog filma odvija u jasno definiranim vremenskim okvirima (1994., 1978. i 1666. godina), prošlost i sadašnjost isprepliću se, a priče i likovi iz svakog razdoblja međusobno su povezani i podjednako važni za rasplet priče te kroz interakciju dolaze do ključnih informacija potrebnih za razrješenje misterije. Relativno svježa i publici nepoznata glumačka postava vješto je prikazala probleme i kompleksne emocije s kojima se adolescenti susreću tijekom odrastanja. U mnoštvu izvrsnih glumačkih izvedbi najuvjerljivije su Kiana Madeira (utjelovila je srčanu protagonisticu Deenu u sva tri dijela) te Sadie Sink koju smo imali prilike gledati u još jednoj Netflixovoj uspješnici Stranger Things (u drugom dijelu igra buntovnu Ziggy).

Zaključak

Na prvi pogled djeluje kao još jedan pokušaj recikliranja isfuranih horor klišeja, no Fear Street trilogija kombinacijom drame, romanse i klasičnih horor obilježja nudi ponešto za svakoga i podjednako će zadovoljiti TikTok generaciju te nešto starije ljubitelje slashera i nostalgičare odrasle na R. L. Stineovim knjigama u vrijeme kada su se vikendom posuđivali filmovi u videoteci. Hibridni format koji je spoj elemenata serije i filma karakterističan je za Netflix te se u ovom slučaju pokazao kao dobitna kombinacija, dok soundtrack odlično dočarava duh svakog razdoblja i savršeno prati radnju. Kada tome dodam i uvjerljive glumačke izvedbe kojima je udahnut život likovima za koje sam navijala do samog kraja te entuzijazam mlade redateljice koji se osjeća u svakom filmu, poprilično sam sigurna da će u Fear Street trilogiji posebno uživati millennialsi i to najviše zbog scena koje neodoljivo podsjećaju na filmove koje su prije mnogo godina gledali s mješavinom veselja, uzbuđenja i straha i kojima se i danas s nostalgijom rado vraćaju.

Autorica: Marijana Drempetić

Ženski RecenziRAJ